WEKO3
アイテム
信州版ソーシャル・エモーショナル・ラーニングの開発と展開(2) -- ソーシャル・エモーショナル・ラーニングとしての森林セラピーの展開2
https://seisen-jc.repo.nii.ac.jp/records/447
https://seisen-jc.repo.nii.ac.jp/records/447b1bced8c-4f08-4938-ade0-2ee0ec931c75
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
seisen-hkiyo_13-1 (1.1 MB)
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2016-04-15 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 信州版ソーシャル・エモーショナル・ラーニングの開発と展開(2) -- ソーシャル・エモーショナル・ラーニングとしての森林セラピーの展開2 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Construction of SHINSHU version of Social Emotional Learning Program (2) : Forest Therapy Techniques for Social Emotional Learning 2 | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ソーシャル・エモーショナル・ラーニング(SEL) | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 森林セラピー | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 信州 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Social Emotional Learning | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Forest Therapy Techniques | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Shinsyu | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
眞榮城, 和美
× 眞榮城, 和美× 寺門, 正顕× 村中, 泰子× 石井, 国雄× 田仲, 由佳× 田村, 俊輔× 佐野, 予理子× 中澤, 保生 |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 92 | |||||
姓名 | Maeshiro, Kazumi | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 644 | |||||
姓名 | Terakado, Masaaki | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 479 | |||||
姓名 | Muranaka, Yasuko | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 656 | |||||
姓名 | Ishii, Kunio | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 657 | |||||
姓名 | Tanaka, Yuka | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 465 | |||||
姓名 | Tamura, Shunsuke | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 96 | |||||
姓名 | Sano, Yoriko | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 292 | |||||
姓名 | Nakazawa, Yasuo | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | The aim of this study was to develop a SHINSHU version of the Social Emotional Learning Program using forest therapy techniques. Subjects were 118 (Men: N=58, Women: N=60, age range 3-42). Physiological and psychological tests for CVR-R, blood pressure, heart rate, depressive tendency, fatigue and anxiety were administered before and after forest therapy. These tests as well as a psychological test for self-esteem were also administered before and after the SHINSHU version of the Social Emotional Learning Program. The results show that (a) the average for CVR-R after forest therapy was higher than before, and anxiety after forest therapy was lower than before. (b)Average scores for self-esteem after experiencing the SHINSHU version of Social Emotional Learning program was higher than before. These results suggested that the SHINSHU version of the Social Emotional Learning program has a positive effect on stress management |
|||||
書誌情報 |
清泉女学院大学人間学部研究紀要 en : Bulletin of the Faculty of Human Studies Seisen Jogakuin College 号 13, p. 1-12, 発行日 2016-03-15 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 清泉女学院大学人間学部 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 2189-3632 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA12718532 | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |